Søvn og søvnbesvær

Fotolia_119491855_XS-1.jpg

9 ud af 10 mennesker med stress lider af søvnbesvær.

Din søvn er en vigtig del af dit liv, det er der, du lader op. Derfor er her lidt ekstra om emnet.

Døgnet har som bekendt 24 timer. 8 timer på arbejde, 7 timer til familie og venner, 2 timer til dig selv – og 7 timer til en god søvn. Det kaldes vi god livsbalance.

Men hvad hvis balancen svigter? Hvis du f.eks. bruger mere end de 8 timer på dit arbejde? I så fald må du være bevidst om, hvor du tager de ekstra timer fra..

Hvor stort er netop DIT søvnbehov? Hvor mange timers søvn skal du have for at vågne om morgenen og føle dig udhvilet?

Måske kan du ikke falde i søvn om aftenen. Måske falder du i søvn, men vågner så midt om natten med tankemylder. Ofte omkring det arbejde, du ikke fik nået. Eller om de opgaver, du ikke fik løst tilfredsstillende.

Sådan vil du sikkert gerne sove

Ubekymret. Trygt. Vågne udhvilet med mod på den nye dag.

Søvnrytmen gendannes heldigvis oftest i takt med, at du får mere styr på din livsbalance.  Netop den arbejder vi med i vore behandlingsforløb og en forbedret søvnrytme er derfor en indikator for et succesfuldt forløb.